21 Mayıs 2012 Pazartesi   İNSAN KAYNAKLARI    NÖBETÇİ ECZANELER    SERİ İLANLAR  
Çorlu Habercem
Anasayfa | Haber Ara | Foto Galeri | Videolar | Anketler | Sinema | Kitap | Müzik | Günlük Burçlar

HABER ARA


Gelişmiş Arama




Çikolata, aritmetiğe iyi geliyor

Northumbria Üniversitesinde beyin, performans ve besin merkezinin yöneticisi Profesör David Kennedy'nin liderliğinde yapılan araştırma, çikolatada bulunan flavanol maddesinin, çok yüksek miktarda alındığında aritmetiği geliştirdiğini gösterdi.

Kategori  Kategori : Sağlık
Yorumlar  Yorum Sayısı : 0
Okunma  Okunma : 191
Tarih  Tarih : 06 Nisan 2009, 07:33

12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto

İngiliz Daily Telegraph gazetesinde yayımlanan araştırma çerçevesinde, 30 kişiden, 800 ile 999 arasında rastgele bir sayıdan üçer üçer geriye saymaları istendi. İçinde yüksek miktarda flavanol bulunan sıcak kakao içenlerin hesaplamayı, içmeyenlerden daha hızlı ve doğru yaptığı görüldü.

Araştırmacılar, sıcak kakao içenlerin, bir saat boyunca durmadan bu işlemi yaparken yorulmadıklarını da kaydetti.

Öte yandan araştırmada aynı grubun, bir sayıdan yedişer yedişer geriye sayması istendiğinde aynı başarıyı gösterememesinin nedeni, bunun, beynin biraz daha farklı bir bölümüne ihtiyaç duyulan daha zor bir işlem olması şeklinde açıklandı.

David Kennedy, çikolatanın, zihinsel açıdan zorlayıcı görevlerde faydalı olabileceğini belirtirken, araştırmaya katılanlara toplam 500 miligram flavanol verildiği belirtildi.

Beyne kan akışını artırdığı ve en yüksek miktarda siyah çikolatada bulunduğu bilinen flavanolu, sebze ve meyveler de içeriyor.

Yazdırılabilir Sayfa Yazdırılabilir Sayfa | Word'e Aktar Word'e Aktar | Tavsiye Et Tavsiye Et | Yorum Yaz Yorum Yaz

Sağlık

En Çok Okunan Haberler

YENİ BİR KEMAL,YİNE BİR KEMAL31 Mayıs 2010

ANKET

Süper Lig'de bu yıl hangi takım şampiyon olur?






Tüm Anketler




© 2009 Corlu-Habercem.com      RSS Kaynağı | REKLAM | Sitene Ekle                                                                                                                             Altyapı: MyDesign Haber Sistemi